Önkormányzati Választás 2019

A 2019. október 13-ra kitűzött helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásakor 1 fő polgármester, 6 fő önkormányzati képviselő választására van lehetőség.

Az átjelentkezésre irányuló kérelmet az a választópolgár nyújthatja be, aki 2019. június 26-án és az átjelentkezésre irányuló kérelme elbírálásakor ugyanazon tartózkodási hellyel rendelkezett, és tartózkodási helyének érvényessége legalább 2019. október 13-ig tart.

Tájékoztató önkormányzati elektronikus ügyintézésről

Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

Kényelmesés gyors megoldás nyújt a bárhonnan elérhető Önkormányzati Hivatali Portál

Házasságkötés, gyermekszületés, építkezés, autóvásárlás, vállalkozásindítás, mind-mind fontos és örömteli, ugyanakkor kétségtelenül hivatalos ügyintézéssel is járó események. Januártól már minden magyarországi településen, így nálunk is elérhető az Önkormányzati Hivatali Portál szolgáltatás, amelyen keresztül online, akár a saját nappalinkból is kényelmesen és gyorsan intézhetők az önkormányzati hivatali ügyek a hét minden napján. Így életünk kisebb-nagyobb eseményei és azok adminisztrációs feladatai is sokkal könnyebbé válnak.

Évente számos hivatalos ügyben keressük fel a helyi önkormányzatot, a hivatali látogatások száma pedig tovább nő életünk nagy pillanatainál. Anyakönyvi kivonat kiállítása, gépjármű- és építményadó bejelentés, szociális támogatási kérelem benyújtása, szálláshely nyilvántartásba vétel, iparűzési adó bevallás és még sorolhatnánk azon tevékenységeket, melyek általánosan a személyes ügyintézések közé tartoznak és automatikusan a hosszú sorbanállás jut róla eszünkbe. Ez a kép azonban 2019-től teljesen megváltozik, mert az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül már egyre több ügyet elektronikusan is intézhetünk, amikor időnk engedi, akár a vasárnapi ebéd után is.

Az e-ügyintézés országosan egységes ügymenetet biztosít és ahogy a személyes ügyfélfogadásnál megszokhattuk, úgy a digitális térben is végig vezet minket a jól ismert folyamatokon. Első lépésben saját magunk beazonosítása történik, majd a lakossági és vállalkozási ügyintézés kiválasztása, ezt követően pedig a szükséges adatok megadása. Mindezt a legnagyobb biztonság mellett, gyorsabban, átláthatóbban és papírmentesen, vagyis környezetkímélőbb módon tehetjük, mint korábban.

Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül bejelentkezett felhasználók számos helyi lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális vagy adóügyet indíthatnak, az onlineűrlappal nem rendelkező ügyek esetén pedig az e-Papír szolgáltatást lehet igénybe venni.

Az e-ügyintézést választókata belépést követően azonosítja a rendszer és az űrlapok általános adatai automatikusan kitöltésre kerülnek, rövidítve így a ráfordított időt. A felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megismerhetik a folyamatok aktuális állapotát és megnyithatják a lementett űrlapokat.

A gyorsabb ügyintézést támogatja, hogya lakosság mellett a vállalkozások is kényelmesen teljesíthetik adóbevallással kapcsolatos ügyeiket és távolról is lekérhetik helyi adóegyenlegüket és aktuális folyamataik státuszát.

Az Önkormányzati Hivatali Portál a https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon érhető el, melyet településünk weboldalán is megtalálnak.

Tájékoztató a hulladékgyűjtés 2019. évi rendjéről

Az FBH-NP Nonprofit KFT továbbra is évente 2 alkalommal – az ingatlantulajdonossal egyedileg előre egyeztetett időpontban, annak megrendelését követően - a háztartásban keletkezett lom (feleslegessé vált használati tárgyakat, eszközöket, bútorokat) háztól történő elszállítását biztosítja. Ezáltal minden településen élő lakos maga választhatja meg a számára legmegfelelőbb időpontot.

Az ügyfél lomtalanítási igényét továbbra is a +36-20/401-4304 tudja jelezni az FBH-NP Nonprofit Kft. munkatársa felé. Az egyeztetés folyamán szükség lesz az ügyfél partnerazonosító számára, mely a számlán megtalálható. A lom elszállításának feltétele, hogy az ügyfélnek díjhátraléka ne legyen!

Tájékoztatás az engedély nélkül fúrt vagy ásott kutak engedélyeztetéséről

Az Országgyűlés 2017. évben módosította a vizgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény (a továbbiakbarr: Vgtv,), amely 2018. január 1. lépett hatályba. A módosítás értelmében mentesül a vízgazdálkodási bírság megfizetése alól az, a létesítő, aki 2018. január 1-jét megelőzően engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vízkivételt biztosító vízilétesítményt (ásott vagy fúrt kút), ha a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárást 2018. december 31-ig kérelmezi, és az engedély megadásának feltételei fennálnak.

AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁS „POLGÁRMESTERI HIVATAL ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSETATAHÁZÁN A TOP-3.2.1-15 -BK1-2016-00038 AZONOSÍTÓSZÁMÚ PROJEKT KERETÉBEN” 2018.

A KBT 112. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, ill. Kbt. 115. §-a szerinti
KÖZBESZERZÉSI ELJÁRÁS AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁSA

Ajánlatkérő:
TATAHÁZA KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
6451 TATAHÁZA, KOSSUTH LAJOS U. 60.

A közbeszerzés elnevezése:
„POLGÁRMESTERI HIVATAL ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSETATAHÁZÁN A
TOP-3.2.1-15 -BK1-2016-00038 AZONOSÍTÓSZÁMÚ PROJEKT KERETÉBEN”

AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁS „VEGYESCSOPORTOS 1ÓVODA FEJLESZTÉSE TATAHÁZÁNA TOP-1.4.1-15 -BK1-2016-00028 AZONOSÍTÓSZÁMÚ PROJEKT KERETÉBEN” 2018.

KBT 112. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, ill. Kbt. 115. §-a szerinti
KÖZBESZERZÉSI ELJÁRÁS AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁSA

Ajánlatkérő:
TATAHÁZA KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
6451 TATAHÁZA, KOSSUTH LAJOS U. 60.

A közbeszerzés elnevezése:
„VEGYESCSOPORTOS ÓVODA FEJLESZTÉSE TATAHÁZÁNA
TOP-1.4.1-15 -BK1-2016-00028 AZONOSÍTÓSZÁMÚ PROJEKT KERETÉBEN”

Felhívás

FELHÍVÁS

A településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet (továbbiakban Eljr.) szerinti a településrendezési eszközök illetve azok módosítása előtt egyeztetési eljárást kell lefolytatni.

Mellékletek: 

Oldalak